Kontakt

Místo pro Vaše kontaktní údaje.

Záplavy

Výprava na duhákodrom (fotky)

Pezon&Michel 2,40m 6-12g

Měký prut s francouzkým designem. Vhodný pro chytání s menšími woblery,gumami a rotačkami. Tento prut má očka s TITANU+Fuji sedlo.

POTOK A PLAVANÁ

Mnoho rybářů si myslí, že na malých potocích a říčkách se nedají nachytat ryby. Proto chci tímto článkem dokázat pravý opak. Začátkem roku, když byly všechny rybníky i řeky zamrzlé, tak jsme se pokoušeli najít místo, kde je rychlejší proud, aby nemohla voda zamrznout. Jednou jsme projížděli vesničkou, kde právě taková voda byla. Byl to proudný potok  s půlmetrovou hloubkou místama do sedmdesáti centimetrů. Viděli jsme tam hejna cejnů a tloušťů, rozhodli jsme se, že to zkusíme. Vybalili jsme plavačkové pruty, navázali jednogramové splávky, vzali housku a červíky do kapsy a šli na ně. Nejdříve jsme zkoušeli červíky, na ně jsme měli malé drbance zřejmě od ouklejí. Chytání na červíky jsme po dlouhé době vzdali a zkusili housku, každý jsme si vytáhli kolem deseti tloušťů do 40 cm. Po chvilce bylo místo rozplašené, tak jsme se přesunuli po potoce výše. Našli jsme krásné místo, kde byly kořeny stromů až do vody, hned jsme to tam zkusili. Po náhozu následovaly okamžité záběry, první ryba byla krásně stavěná podoustev. Podoustev vyháčkuji a pouštím zpět do vody. Po chvíli rybaření se začíná stmívat, tak balíme a odjíždíme domů.

Půlmetrový tloušť

Týden na to přijíždíme opět na potok, každý jsme se rozdělili, aby jsme to moc nerozplašili. Táta šel výše na potok a já si zalezl pod keře a byl v klídku, abych  si ryby nepoplašil. Nastražím housku a nechávám pomalu splavávat, tak daleko až to jde. Po třetím náhozu se splávek pomalu rozjíždí do strany, zaseknu a probíhá desetiminutový souboj. Když rybu přitahuji k sobě, tak vidím krásně vypaseného tlouště. Podeberu a měřím, metr ukazuje slušných 50cm.

Boleni na potoce

Po půlmetrovém tloušti jsem se přesunul výše. Nechávam splavávat splávek asi 20 metrů po proudu, chytám spousty tloušťů do 40 cm. Jsem na tom místě půl hodiny a nechytám jinou rybu než tlouště. Rozhodl jsem se, že splávek spustím a nechám na místě. Po pěti minutách jsem dostal krásnou ránu do prutu, zasekávám a podle jančení ryby poznávám, že to nebude tloušť. Rybu pomalu zdolávám, až je u mě. Koukám docela pěkný bolen, né žádný obr, ale 50 cm má.Vyháčkuji a pouštím zpět do vody, zkouším to takhle ještě jednou, opět rána do prutu a zase bolen podobné velikosti, takhle chytím asi ještě tři boleny.

Nástrahy

V téhle roční době je velmi účinný na takhle malé vodě pařený rohlík. Myslím si, že krmení na takovéhle vodě je naprosto zbytečné za

1. nemá to naprosto žadný účinek

2. dopadající koule krmení plaší ryby

Cejn a potok

Na potoce jsme vždy viděli ohromné množstvi hejn cejnů, ale pořád jsme nechápali proč nám nezaberou. Jednou jsem si sebou na potok vzal Winklepicker (picker). Po náhozu okamžitý záběr po minutě zdoláváni poměrně slušný cejn. Hned jsem věděl, jak na ně. Druhý den jsem si vzal plavačku a nahodil na dno. Celý den jsem nechytal nic jiného než cejny, když jsem si chtěl chytit něco jiného stačilo vytáhnou o pár centimetrů splávek a nechat ho splavávat, tak byla šance na jinou rybu.

Jesen a Plotice

Jeden den jsme na potoce chytali hlavně plotice, byli to plotice docela slušné velikosti do 30 cm. Každy jsme měli nachytáno kolem pěti plotic. Moje poslední měla 31 cm, krásně vypasená a zdravá plotice. Hodně jsem se divil, že na potoce můžou být i takovéhle plotice. Vyháčkuji a pouštím zpět do svého živlu.

Další nához probíhá stejně, dostávám naprosto stejný záběr, zaseknu a cítím tupý tah, řikám si, asi tam je nějaká větev. Trošku popotáhnu s prutem, jestli háček nevyprostím. V tu chvíli se mi protočí brzda na navijáku, já přiseknu a začíná zdolávání. Vidím červené ploutve, to bude asi slušná plotice. Po chvilce zdolávání je ryba přede mnou, je to pěkný jesen ke čtyriceti centimetrům. Jesena podeberu, vyfotím a pouštím zpět do vody.

Po chvilce se přesouvám výše za tátou, táta chytá jednoho tloušťe za druhým. Stoupnu si vedle něho a zkouším to taky. Táta zasekává a v tu chvíli mám taky záběr, oba zdoláváme rybu. Já mám na prutě znatelněji menší rybu tloušťe kolem 30 cm. Tloušťe mám v podběráku a čekám než táta zdolá svojí rybu. Je to jesen stejné velikosti jako jsem vytáhl níže na potoku. Uděláme fotku a společně ryby pouštíme.

Vybavení na potok

Prut: Já osobně používám pruty kratší, abych mohl prolézat pod větvemi a prut nezlámal, takže 3,60 m a 3,90 m. Mám radši pruty s tvrdou páteří, abych se do nich mohl opřít.

Splávek:  Používám jednogramové až třígramové splávky. Na takové potoky dostačující.

Háček: Používám háčky menších velikostí jako 10 a 12.

Vlasec: Já na potoce nejraději používám vlasce 0,12 mm až 0,16 mm.

Závěr

Na potoce jsme během čtrnácti dnů ve třech nachytali více jak 100 ryb. Kdo nevěří, ať se nechá inspirovat a zkusí to také. Petrův zdar iL3gAl.